maandag 7 oktober 2013

Helaas

Helaas

Dat de huizenmarkt weer voorzichtig een stijgende lijn laat zien, is goed nieuws voor woningbezitters. Helaas komt dit herstel voor mijn bedrijf, Bröring ERA Makelaars o/g, te laat. De jarenlange economische crisis heeft de huizenmarkt erg hard geraakt. Samen met mijn team heb ik alle zeilen bijgezet en geprobeerd het hoofd boven water te houden in een markt die ieder jaar verslechterde. We hebben het tij niet kunnen keren en dat heeft ertoe geleid dat ik helaas heb moeten besluiten om het faillissement aan te vragen; op dinsdag 1 oktober heeft de rechtbank het faillissement uitgesproken.

Het was een moeilijke beslissing, die mij zeer aan het hart gaat. Want met deze stap worden ook mijn medewerkers geraakt, die zich tot de dag van vandaag met zoveel energie voor het bedrijf hebben ingezet. Ook mijn opdrachtgevers, die hun vertrouwen aan mij hadden gegeven om hun woning te verkopen, zullen hier (tijdelijk) hinder van ondervinden. Ik hoop dat voor alle betrokkenen een adequate oplossing wordt gevonden.

Gedurende de afgelopen week is mij geadviseerd dit nieuws stil te houden tot er een koper voor de portefeuille is gevonden. Onze opdrachtgevers zijn vandaag per mail van dit nieuws op de hoogte gesteld.

De komende tijd staat in het teken van het afwikkelen van het faillissement, maar ook van verwerken en herbezinnen. Want na al die jaren in de makelaardij gewerkt te hebben, kan ik mij nu echt niet voorstellen hoe mijn wereld er vanaf morgen uit zal zien. Over het hoe en wat verder zal ik iedereen op de hoogte houden.

Om alles in goede banen te leiden, neem ik voorlopig nog even een mediastilte in acht. Dan begrijpt u ook waarom het stil blijft op Twitter, Facebook en LinkedIn.

Bij deze wil ik iedereen bedanken met wie ik de afgelopen jaren heb samengewerkt, mijn betrokken medewerkers voor hun tomeloze inzet en mijn klanten voor het vertrouwen in de organisatie.

Met vriendelijke groet,
Geert J.H. Bröring

Makelaar RMT

Erkend Hypotheekadviseur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten